همه چیز دربارهٔ سِلف کی (Selfkey)
نوشته شده توسط : علیرضا

با پیشرفت تکنولوژی، حفاظت از حریم شخصی به تدریج دشوار تر از قبل شده است. افراد هر روز در تلاش هستند تا از اطلاعات شخصی خود محافظت کنند. حال تصور کنید شرکت‌های بزرگ و افراد مشهور دنیا چه کار سختی جهت حفاظت از اطلاعات شخصی خود در پیش دارند.

در این شرایط، ارزهای دیجیتال و افرادی که از آن‌ها استفاده می‌کنند بیشتر باید حواس خود را جمع کنند. شرکت‌های خاصی جهت محافظت از این اطلاعات مهم و شخصی تاسیس شده‌اند و تمرکز خود را وقف این زمینه کرده‌اند. در این مقاله،‌ قصد داریم دربارهٔ این شرکت‌ها، سلف کی (Selfkey) و بعد از آن کی کوین (KeyCoin) اطلاعاتی در اختیار شما بگذاریم. 

سِلف کی و کی کوین چیست؟

سِلف کی به عنوان یک اکوسیستم مبتنی بر بلاک چین برای حفظ هویت دیجیتال و حریم شخصی طراحی شده است. بلاک چین پایه و اساس تمام پروژه و موفقیت این فناوری است. شرکتی که سِلف کی به آن تعلق دارد "SelfKey Foundation" نام دارد. این شرکت به همراه چندین سرمایه‌گذار و سهام دار، اکوسیستم را سرپا نگه داشته‌اند. این شرکت از افراد دارای ذهنیت مشابه تشکیل شده‌ است که همگی دارای یک هدف مشترک هستند. آن‌ها هر مسئله‌ای را که به حفظ هویت و حریم خصوصی مربوط شود در اولویت قرار می‌دهند.

مسئله‌ی بعدی که شرکت به آن می‌پردازد تراکنش‌ها است. آن‌ها تلاش می‌کنند تا همه‌ٔ تراکنش‌ها را کاملا غیر متمرکز، ایمن و خصوصی نگه دارند. آن‌ها محافظت از هویت دیجیتالی را حق طبیعی و اساسی انسان می‌دانند. این امر به شرکت کمک می‌کند تا بر روی اهداف خود متمرکز شوند و به سادگی آن‌ها را اجرا کنند.

سِلف کی کوین (که بیشتر به طور ساده تر و مخفف "KeyCoin" بیان می‌شود) توکنی است که در اکوسیستم برای مدیریت پیشامد‌ها و تضمین عملکرد تراکنش مورد استفاده قرار می‌گیرد. شما با داشتن کی کوین می‌توانید گذرنامهٔ دوم تهیه کنید، معامله‌های بانکی را انجام دهید و حتی به خرید و فروش املاک و شرکت بپردازید بدون اینکه شناسهٔ شما فاش شود.

چرا از سِلف کی استفاده می‌کنیم؟

این دو اکوسیستم دارای قابلیت‌های گوناگون و منحصر به فردی هستند که می‌توانند کاربران را تحت تاثیر خود قرار دهند. اگرچه همهٔ قابلیت‌ها تنها یک هدف را دنبال می‌کنند

این دو اکوسیستم دارای قابلیت‌های گوناگون و منحصر به فردی هستند که می‌توانند کاربران را تحت تاثیر خود قرار دهند. اگرچه همهٔ قابلیت‌ها تنها یک هدف را دنبال می‌کنند. همه می‌خواهند هویت آن‌ها امن و خصوصی بماند. فرقی نمی‌کند در حال خرید نان یا کره شکلاتی در سوپرمارکت باشید زیرا هیچکس نمی‌خواهد نام و اطلاعات شخصی‌اش فاش شود.

بیشتر بخوانید: جنسیس بلاک (Genesis Block) به چه معناست؟

اکانتی که کاربران ایجاد می‌کنند نزد اکوسیستم سِلف کی به صورت خصوصی حفظ می‌شود. کاربران همچنین می‌توانند با خیال آسوده به صورت ایمن به معامله بپردازند و از خدمات اکوسیستم بهره‌مند شوند. سِلف کی یک انبار ذخیرهٔ اطلاعات اختصاصی دارد که خودشان صاحب آن هستند، در حالی که سیستم‌های مشابه از انبارهای عمومی استفاده می‌کنند. این بدان معنی است که هنگام ارتباط با یک شرکت یا سیستم دیگر، هیچ راهی برای سرقت از اطلاعات شما و سوء استفاده توسط اشخاص ثالث وجود ندارد. 

نکتهٔ مهم دیگر در مورد سِلف کی این است که اجازه می‌دهد که فرایند KYC (کوتاه شدهٔ عبارت Know your customer به معنی مشتری‌ات را بشناس) خصوصی و شخصی سازی شود. "KYC" کوتاه شدهٔ عبارت "Know your customer" است. KYC فرایندی است که واحدهای عمومی مانند بانک‌ها، هویت و آدرس مشتریان خود را تایید می‌کنند. این فرایند در صورتی که به روش سنتی انجام شود بسیار خسته کننده خواهد بود، اما این همان جایی است که سِلف کی وارد می‌شود. به کمک سِلف کی،‌ می‌توانید یک شناسهٔ جداگانه از ارائه دهندگان تایید شده خریداری کنید و سپس آن را به موسسهٔ مورد نظر خود ارائه دهید. این شناسه‌ها معمولا قابل استفادهٔ مجدد هستند، بنابراین نیاز نیست نگران دریافت شناسهٔ جدید در مواقع مختلف باشید. 

کی کوین چیست؟

کی کوین (یا توکن کی کوین) واحد پولی است که برای انجام معاملات در اکوسیستم سِلف کی استفاده می‌شود. داشتن یک واحد پول رمزنگاری شده و غیر متمرکز به شما اطمینان می‌دهد که تمام فرایندهایی که در پلتفرم‌های بازار انجام می‌دهید ایمن و خصوصی خواهند ماند.

آیکو

عرضه اولیه سکه (ICO) برای کی کوین اولین بار در ۱۴ ژانویه ۲۰۱۸ به صورت پیش فروش، پیش فروش عمومی و فروش عمومی رخ داد.

عرضه اولیه سکه (ICO) برای کی کوین اولین بار در ۱۴ ژانویه ۲۰۱۸ به صورت پیش فروش، پیش فروش عمومی و فروش عمومی رخ داد. در طول عرضهٔ اولیه سکه، بیت کوین و اتریوم به عنوان پول رسمی برای خرید کی کوین ( به جز فروش عمومی که فقط اتریوم به عنوان پول رسمی پذیرفته شده بود)‌ پذیرفته شده بودند. با توجه به اینکه توکن کی کوین براساس پارامترهای فنی (ERC20) اتریوم طراحی شده، این فرایند را بسیار ساده کرده است. ارزش کلی سهام این توکن‌ها ۶ میلیارد دلار بود، هر توکن معادل ۰.۰۱۵ دلار آمریکا.

آیکو خودش را به موفقیت رساند. سطح "چرخهٔ هایپ" ( نوعی نمودار شماتیک که توسط یک شرکت پژوهشی در زمینهٔ فناوری‌های اینترنتی ارائه شده) که ایجاد کرده بود به طور شگفت انگیزی بالا بود. به نظر می‌رسید که یک پلتفرم غیر متمرکز با هدف جدی امنیتی و حفظ حریم خصوصی شروع به کار کرده است. 

بررسی موضوع "SelfKey ICO" به دلیل دورهٔ کوتاهی که بعد از آن سپری شده است هنوز تا حدی دشوار است. اگرچه با کمی نگاه مشخص می‌شود که مردم به ماموریت سِلف کی اعتقاد دارند. با نگاهی به نمودار قیمت‌ها متوجه می‌شویم که کی کوین در طول عمر کوتاه خود فراز و نشیب‌های بسیاری تجربه کرده است. در ۱۴ جولای ۲۰۱۹ این توکن ۰.۰۰۵ دلار ارزش داشت و نسبت به قیمت اولیهٔ خود که ۰.۰۱۵ دلار بود کاهش زیادی داشته است.

این کاهش قیمت‌های ارز دیجیتال زیاد هم نادر نیست، بازار رمزنگاری طی چند سال اخیر شاهد نوسانات متعددی بوده است. هزاران دلیل مختلف برای نوسان قیمت ارزهای دیجیتال وجود دارد. به نظر من کاهش قیمتی که کی کوین تجربه کرد نمی‌تواند تهدیدی برای آن باشد زیرا قیمت‌ها ممکن است نوسان داشته باشند و یا ممکن است روزی به اوج خود برسند.

چگونه توکن‌های کی بخریم؟

اگر،‌ بعد از بررسی "Key Coin ICO" تصمیم به خرید آن گرفتید، حواستان باشد زیرا این روند ممکن است کمی سخت تر از آنچه انتظار دارید باشد. روند خرید کی کوین بسیار شبیه به ریپل (XRP) است زیرا ریپل غیر متمرکز نیست (یعنی توسط شرکت خصوصی اداره می‌شود)،‌ و نمی‌توان به راحتی با پول‌هایی مانند دلار و یورو آن را تهیه کرد. 

این دقیقا مشکل کی کوین هم است. اگرچه مالکیت آن خصوصی نیست، اما توکن کی متعلق به یک اکوسیستم محصور است. این امر امکان تهیهٔ آن با پول‌های رایج را از بین می‌برد. اگر می‌خواهید کی‌ کوین بخرید،‌ اول از همه باید مقداری ارز دیجیتال مانند بیت کوین یا اتریوم تهیه کنید (ترجیحا اتریوم).

مرکز خریدهای اینترنتی متعددی هستند که می‌توان از آنجا با پرداخت پول ارز دیجیتال تهیه کرد، اما بیشتر مردم سایت کوین بیس (Coinbase.com) را توصیه می‌کنند. این سایت یکی از شناخته شده‌ ترین و مورد اعتمادترین سایت‌های تجاری رمزنگار است  که نازل ترین نرخ تبادل ارز و بهترین خدمات را به مشتریان ارائه می‌دهد.

بعد از اینکه مقدار رمزارز مورد نظر خود را تهیه کردید، می‌توانید به سایت‌های صرافی ارز دیجیتال که "کی کوین" را در فهرست ارزهای قابل فروش خود قرار داده‌اند مراجعه کنید. مقدار کی کوین مورد نظر خود را انتخاب کنید و به سادگی گزینه‌ٔ خرید را کلیک کنید. برای خرید کی کوین همانطور که قبلا گفتیم به ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین و اتریوم یا سایر ارزهایی که صرافی آن را قبول کند نیاز دارید.

بیشتر بخوانید: تفاوت توکن و کوین

 کیف پول سِلف کی

قبل از اینکه تصمیم به سرمایه‌گذاری و خرید کی کوین بگیرید، به خاطر داشته باشید که برای نگهداری از آن‌ها به یک کیف پول دیجیتال مخصوص نیاز خواهید داشت.

قبل از اینکه تصمیم به سرمایه‌گذاری و خرید کی کوین بگیرید، به خاطر داشته باشید که برای نگهداری از آن‌ها به یک کیف پول دیجیتال مخصوص نیاز خواهید داشت. این کیف پول "کیف هویت" (Identity wallet) نام دارد. این یک کیف پول مخصوص است که به گونه‌ای طراحی شده است که بتوانید دارایی‌های خود را در آن ایمن و سالم ذخیره کنید و به انجام تراکنش‌های مختلف در بازار سِلف کی بپردازید.

شما می‌توانید این کیف را در سایت‌های رسمی سِلف کی (Selfkey.org) خریداری کنید. همچنین می‌توانید سایر ارزهای دیجیتال مبتنی بر ERC20 را در کیف ذخیره کنید (به عنوان مثال اتریوم). این امر باعث می‌شود تا کیف پول سِلف کی تبدیل به یک انتخاب مناسب و قابل دوام شود. کیف پول هویت هم اکنون در پلتفرم‌های ویندوز و iOS با نسخه‌ٔ بتا در دسترس است.

نتیجه

ما سِلف کی را از تمامی جهات مورد بررسی قرار دادیم؛ دربارهٔ هدف‌های شرکت و دلیل عرضهٔ سِلف کی، مروری کوتاه به آیکو و دربارهٔ "کیف پول هویت" توضیحاتی ارائه کردیم. مردم اغلب دربارهٔ طول عمر و آیندهٔ ارزهای دیجیتال صحبت می‌کنند. نوسانات قیمت، بررسی‌های منفی و رویدادهای جهانی اغلب مردم را به یکی از دو اردوگاه موافقان و مخالفان هدایت می‌کند. آن‌ها یا فکر می‌کنند ارزهای دیجیتال برای استفاده در آینده آمده‌اند و باید دربرابر تمامی موانع پیش رو ایستادگی کنند یا معتقدند که رمزارزها فقط یک حقه هستند  و از مدت‌ها قبل برنامه ریزی شده‌اند.

برخی از ارزهای دیجیتال بیش از سایر ارزها مورد گمانه زنی‌ها قرار می‌گیرند (تا بحال شنیده‌اید کسی دربارهٔ "VeChain" حرف بزند؟)، اما یک قانون طلایی وجود دارد که جامعهٔ رمزارز را به جهان ثابت کرده است. "تا زمانی که ارز دیجیتال مفید باشد، زنده خواهد ماند" با گذشت زمان، شاهد ظهور روز افزون ارزهای دیجیتال گوناگون هستیم که با اهداف امنیت،‌ دسترسی،‌ ناشناس بودن، سرعت تراکنش بالا و غیره ایجاد می‌شوند.

سِلف کی (SelfKey) در این زمینه موفق عمل کرده است. حفاظت از حریم شخصی و حفظ امنیت در دنیای مدرن امروزی بیش از پیش سخت تر می‌شود. اگر بخواهید به معاملات کلان بپردازید (بانک‌ها، بیمارستان‌ها، خرید املاک و غیره)، فورا در معرض خطرات متعددی از جانب هکرها و سارقان قرار می‌گیرید. این جایی است که سِلف کی به آن توجه کرده است و برای کمک به مردم در حفاظت از اطلاعات و اموال خود گامی بلند برداشته است.





:: برچسب‌ها: سِلف کی ,
:: بازدید از این مطلب : 46
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 9 تير 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: